4 Temmuz 2015 Cumartesi

İFTAR DUÂSI---SAHUR DUASI--- ---اَللّٰهُمَّ لَكَ صُمْتُ،


İFTAR DUÂSI
 
 
 

وعن معاذ بن زهرة قال: بَلَغَنِي أَنَّ رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّي اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ إِذَا أَفْطَرَ قَالَ: "اَللّٰهُمَّ لَكَ صُمْتُ، وَعَلٰى رِزْقِكَ أَفْطَرْتُ."

"اَللّٰهُمَّ لَكَ صُمْتُ، وَ بِكَ أٰمَنْتُ، وَ عَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ، وَعَلٰى رِزْقِكَ أَفْطَرْتُ؛ وَ صَوْمَ الْغَدِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ نَوَيْتُ، فَغْفِرْ لي -يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمينَ- مَا قَدَّمْتُ وَ مَا أَخَّرْتُ." ٨ رَبَّنَا اغْفِرْ لى وَلِوَالِدَىَّ وَلِلْمُؤْمِنينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ٧ ١٨ ٨ إِنَّ اللّٰهَ عَلٰي كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ٧ ١٨

OKUNUŞU: --- Allâhümme leke sumtü ve bike âmentü ve ‘aleyke tevekkeltü ve ‘alâ rızkıke eftartü… Ve savme’l-ğadi min Şehr-i Ramazân-e neveytü... Feğfir lî mâ kaddemt-ü ve mâ ehhartü… Rabbeneğfir lî ve livâlideyye ve li’l-Mü’minîne yevm-e yekûmü’l-hısâb…

 

ANLAMI: --- Allâh-ım, Senin rızâ-i şerîfin için oruç tuttum, Sana inandım, Sana güvendim, -şu anda da- Senin rızkınla orucumu açıyorum (açtım) ... Ramazan Ayı’nın yârınki orucuna da niyet ettim... Allâh-ım! Benim geçmiş ve gelecek günâhlarımı bağışla! Ey bağışlaması bol Rabbim! --- “Rabbimiz! Hesap görülecek günde, beni, anamı-babamı ve bütün inananları koru ve bağışla.”[1] Rahmetini yardımını esirgeme üzerimizden. Senin herşeye gücün yeter.”[2] Âmîn!

 

ŞÖYLE DE DUÂ EDİLEBİLİR

"يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ ٨ ... اِغْفِرْ ل۪ى وَلِوَالِدَىَّ وَلِلْمُؤْمِن۪ينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ۟ ٧[3]

OKUNUŞU: “Yâ vâsi’al-mağfireti, iğfir-lî ve livâlideyye ve lil-Mü’minîne yevme yekûmü’l-hısâb...”

ANLAMI: “Ey bağışlaması bol olan Rabbim! Beni, ana-babamı ve mü’minleri hesâb gününde bağışla ...” Âmîn!











[1] İbrahim Sûresi 14/41
[2] Bakara Süresi, 2/20’den.
[3] [سورة إبراهيم:١٤/٤١]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder