27 Şubat 2015 Cuma

HACC DA İLK DUÂ---- KA'BE İLK GÖRÜLÜNCE...


 
İLK DEFÂ HACC VE UMRE İBÂDETİNİ YAPACAK OLANLARA; KA’BE-İ MU’AZZAMA-YI GÖRÜNCE ŞU DUÂYI YAPMALARINI TAVSİYE EDİYORUZ!..

YÂ RABBÎ! CEHENNEME GİRMEDEN CENNETTEN CEMÂLİNİ SEYRETMEYİ BANA VE SEVDİKLERİME NASÎB EYLE! ALLÂH-IM!

 “ … Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete sokulursa, gerçekten kurtuluşa ermiştir...”[1]




[1] Âl-i ‘Imrân Sûresi, 3/185’den. (İmâm-ı A’zam (rh.a.)’in duâsı daha yaygındır…) İmam-ı Azam içtihadıyla Kabe ilk görüldüğü zaman edilen dua, reddedilmez. Sizin ilk duanız ne oldu? Ben Kabe'yi görünce "Ya Rabbi! Resul-i Ekrem'in kendisi için, ümmeti için ve ümidi için; Hz. İbrahim'in kendisi için, milleti için ve ümidi için ettiği duaları kabul et!" diye dua ettim. Her peygamberin bir ümidi vardır. Ben de o ümidin içinde bir ümit oldum. Her ümit bir duadır, bir dua olmalıdır. (Başka bir rivâyette; Yâ Rabbî! Bu zamâna kadar ve bu zamandan sonra da yapacağım bütün duâlarımı kabûl eyle!...) ---Kayserili duâsı diye isimlendirmişler!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder