9 Haziran 2017 Cuma

KURANI KERİM HARFLERİYLE DUA --- بالْأَلِفِ أُلْفَـــةً فيِ قُلُوبِنَا


KURANI KERİM HARFLERİYLE DUA --- بالْأَلِفِ أُلْفَـــةً فيِ قُلُوبِنَا
 
ŞABAN GÜNBEY TUĞRA EN SON
Allâhım Mübârek Harflerinin hürmetine Senden istiyorum!
 
 
اللَّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ:
ŞABAN GÜNBEY TUĞRA EN SON
Allâh-ım! Beni bu mübârek harflerinin hürmetine beni rızıklandır!
1-           
Allâh-ım! Bana ELİF harfinin hürmetine kalbime, ÜLFET eyle!
ÜLFET
ELİF
 
 
أ
بالْأَلِفِ أُلْفَـــةً فيِ قُلُوبِنَا
 
- 1    
2-           
Allâh-ım! Bana BE harfinin hürmetine rızıklarıma, BEREKET ihsân eyle!
BEREKET
BE
ب
وَبِالْبَآءِ بَرَكَةً فيِ أَرْزَاقِنَا
- 2    
3-           
Allâh-ım! Bana TE harfinin hürmetine, ölmezden önce hakkıyla TEVBE etmeyi nasîb eyle!
TEVBE
TE
ت
وَبِالتَّاءِ تَوْبَةً صَادِقَةً قَبْلَ مَمَاتِنَا
- 3    
4-           
Allâh-ım! Bana SE harfinin hürmetine, SEVÂB rızânı kazanmam için hayırlı amel yapmamı nasîb eyle!
SEVÂB
SE
ث
وَ بِالثَّاءِ ثَوَابًا لِاَعْمَالِنَا
- 4    
5-           
Allâh-ım! Bana CİM harfinin hürmetine, Na’îm Cennetinden CEMÂLİNİ müşâhede nasîb eyle!
CEMÂL
CİM
ج
وَ بِالْجِيمِ –جَمَالًا- جَنَّةً وَ نَعِيمًا
- 5    
6-           
Allâh-ım! Bana HA harfinin hürmetine, sözlerimde ve bütün işlerimde HİKMET  nasîb eyle!
HIKMET
HA
ح
وَ بِالْحَاءِ حِكْمَةً فيِ أَقْوَالِنَا
- 6    
7-           
Allâh-ım! Bana HI harfinin hürmetine, bana ve zürriyetime HAYIRLI işler yapmayı nasîb eyle!
HAYR
HI
خ
وَبِالْخَاءِ خَـْيرًا لِزُرِّيَّانِنَا
- 7    
8-           
Allâh-ım! Bana DAL harfinin hürmetine, DELÎL rızân için doğru olanı görmemi bilmemi nasîb eyle!
DELÎL
DAL
د
وَبِالدَّالِ دَلِيلِ لِمَعْرِفَتِنَا بِرَبِّنَا
- 8    
9-           
Allâh-ım! Bana ZEL harfinin hürmetine, ZEKÂ basîret ve üstün bir akıl nasîb eyle!
ZEKÂ
ZEL
ذ
وَبِالذَّالِ ذَكَاءًا لِعُقُولِنَا
- 9    
10-        
Allâh-ım! Bana RA harfinin hürmetine, RAHMET nasîb eyle! Bana acı, rahmet et ihsân et beni esirge!
RAHMET
RA
ر
وَبِالرَّاءِ رَحْمَةً مِنْ رَبِّنَا
- 10        
11-        
Allâh-ım! Bana TE harfinin hürmetine, ZÜHD=ZEKÂT dünyâya rağbet etmemeyi, maddî mânevî pisliklerden temizlenmeyi nasîb eyle!
ZÜHD
 
ZE
ز
وَبِالزَّاءِ –زُهْدًا- زَكَاةً لِنُفُوسِنَا
- 11        
12-        
Allâh-ım! Bana SİN harfinin hürmetine,  iştiyak ve gayretten sonra SAÂDET nasîb eyle!
SA’ÂDET
SİN
س
وَبِالسينِ سَعَادَةً لَا نَشْطَا بَعْدَهَا
- 12        
13-        
Allâh-ım! Bana ŞIN harfinin hürmetine, kalbime ve vücuduma ŞİFÂ nasîb eyle!
ŞİFÂ
ŞIN
ش
وَبِالشِّينِ شِفَاءً لِقُلُوبِنَا
- 13        
14-        
Allâh-ım! Bana SAD harfinin hürmetine, sözlerimde SÂDIK dos-doğru olmamı, sabır gereken her şeye SABR etmeyi nasîb eyle!
SABIR
SAD
ص
وَبِالصَّادِ صِدْقًا فِي أَقْوَالِنَا - وَبِالصَّادِ صَبْرًا
- 14        
15-        
Allâh-ım! Bana DAD harfinin hürmetine, gözlerime ZIYÂ nûr nasîb eyle!
ZIYÂ
DAD
ض
وَبِالضَّادِ ضِيَاءً لِأَبْصَارِنَا
- 15        
16-        
Allâh-ım! Bana TI harfinin hürmetine, hakkıyla emirlerini yerine getirmemi Sana TÂAT etmeyi nasîb eyle!
TÂAT
TI
ط
وَبِالطَّــاءِ طَاعَـةً لِرَبِّنَا
- 16        
17-        
Allâh-ım! Bana ZI harfinin hürmetine, düşmanlarıma karşı ZAFER nasîb eyle! Yâ Rabbî buluşma günümü de benim zaferim eyle!
ZAFER
ZI
ظ
وَبِالظَّــاءِ ظَفَـرًا يَوْمَ لِقآءِ رَبِّنَا  
- 17        
18-        
Allâh-ım! Bana AYIN harfinin hürmetine, bildiğimle ihlâslı olarak amel edeceğim faydalı İLİM nasîb eyle!
İLİM
AYIN
ع
وَبِالْعَـْـينِ عِلْمــًا نَافِعًا
- 18        
19-        
Allâh-ım! Bana ĞAYIN harfinin hürmetine, ĞINÂ dünyâ âhiret zenginliği nasîb eyle!
ĞINÂ
ĞAYN
غ
وَبِالْغَـْـينِ غِنـــىً فِي الدَّارَينْ
- 19        
20-        
Allâh-ım! Bana FE harfinin hürmetine, FELÂH dünyâ ve âhiret şerlerinden kurtuluş nasîb eyle!
FELÂH
FE
ف
وَبِالْفَاءِ فَلَاحًا لِأَعْمَالِنَا
- 20        
21-        
Allâh-ım! Bana KAF harfinin hürmetine, KURBİYYET Sana yakın olmak yakınlaşmak nasîb eyle!  Allâh-ım! Bana KAF harfinin hürmetine,  verdiğin rızkıma kanaat etmemi nasîb eyle!
KURBİYYET=KANAAT
KAF
ق
وَبِالْقَافِ غُرْبِيَّةً - وَبِالْقَافِ قَنَاعَةً فِي أَرْزَاقِنَا    
- 21        
22-        
Allâh-ım! Bana KEF harfinin hürmetine, buluşma gününe kadar, âdi beşeriyetten sıyrılmak KERÂMET nasîb eyle!
KERÂMET
KEF
ك
وَبِالْكَافِ كَرَامَةً عِنْدَ لِقآءِ رَبِّنَا
- 22        
23-        
Allâh-ım! Bana LAM harfinin hürmetine, rıfk ve sühuletle murâdıma muvaffak olmamı LÜTUF nasîb eyle!
LUTUF
LAM
ل
وَبِاللَّامِ لُطْـفًا فيِ قَضآءِ رَبِّنَا
- 23        
24-        
Allâh-ım! Bana MİM harfinin hürmetine, kalbimi yumuşatacak ve iyiliğe sevk edecek sûrette hakikatleri öğreten bir nasîhat öğüt söz MEV’İZA nasîb eyle!
MEV’İZA
MİM
م
وَبِالمْيِمِ مَوْعِظَةً فِي أَقْوَالِنَا
- 24        
25-        
Allâh-ım! Bana NUN harfinin hürmetine, kalbime Kur’ân-ı Kerîm’in nurundan bir NÛR nasîb eyle!
NÛR
NUN
ن
وَبِالنُّونِ نُورًا فِي قُلُوبِنَا
- 25        
26-        
Allâh-ım! Bana VAV harfinin hürmetine, derin bir sevgi VÜDD ve VUSLATI kalbime kavuşma sevgisi nasîb eyle!
VUSLAT
VAV
و
وَبِالْوَاوِ وُدًّا فِي قُلُوبِ أَحْبَابِنَا
- 26        
27-        
Allâh-ım! Bana HE harfinin hürmetine, hakkı hak, bâtılı da bâtıl bilip, bütün ahvâlime doğru yolu bulduran HİDÂYET nasîb eyle!
HİDÂYET
HE
ه
وَبِالْهَاءِ هِدَايَةً فِي أَقْوَالِنَا
- 27        
28-        
Allâh-ım! Bana YE harfinin hürmetine, îmânımı şüphesiz, sağlam, sâdık kat'i ve îmYAKÎN nasîb eyle! Ey âlemlerin Rabbi olan Allâhım!
YAKÎN
 
ŞABAN GÜNBEY TUĞRA EN SON
YE
ي
وَبِالْيَاءِ يَقِينًا صَادِقًا يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ
- 28        


Kur’ân-ı Kerîm harflerinin delâlet ettiği mânâlar... Cenâb-ı Hakk (c.c.) Ay'da 28 menzil yaratmıştır… Bu yürüyüşü insanda göstermiştir. İnsanoğlu 28 adımda Allâh-ü Te’âlâ’ya ulaşır. İnsanoğlunun 28 adımı da Kur'ân-ı Kerim'deki 28 harfle ortaya çıkmaktadır… Her bir adım bir harfle belirlenir ve bir adımdaki durum hâsıl olunca diğer adım otomatikman devreye girer. 1. Elif ( ا ): Ülfet: Hareket, gayret, ibadet, hayır, sadaka gibi çalışmalarla ortaya çıkar. Ülfet hâsıl olunca 2. adıma geçilir… 2. Be ( ب ): Bereket: Ülfette yürüyen bereketi bulur. 3. Te ( ت ): Tevbe: Berekette yürüyene, tevbe nasip olur. 4. Se ( ث ): Sevap: Tevbe eden sevaba nail olur. 5. Cim ( ج ): Cemal: Sevaba erişende güzellik meydana gelir. Bilhassa, "Gece namazı kılanların gündüz yüzü güzel olur." 6. Ha ( ح ): Hikmet: Manalı konuşmak, işe yarayanı konuşmak demektir. Hikmetli olmanın yolu, farzları yapmak ve haramlardan sakınmaktır. 7. Hı ( خ): Hayır: Hikmette yürüyen hayra nail olur. 8. Dal ( د ): Delil: Rehberlik-kılavuzluk yapmak. 9. Zel ( ذ ): Zekâ: Duyduklarını iyi kavrar, muhafaza eder. 10. Rı ( ر ): Rahmet: Rahmet-i İlahiye mazhar olmak. 11. Ze ( ز ): Zekât: Temizlik. 12. Sin ( س ): Saadet: Bahtiyarlık. 13. Şın ( ش ): Şifa: Manevi hastalıklardan şifa bulmak. 14. Sad ( ص ) : Sıdk: Doğruluk, yalandan kurtulmak. 15. Dad ( ض ): Zıya: Parlaklık, her tarafı parlamak. 16. Tı ( ط ): Tâat: İtaat, ne söylenirse yapmak. 17. Zı ( ظ ): Zafer. 18. Ayn ( ع ): İlim: İlim sahibi olmak. 19. Ğayn ( غ ): Gına: Zenginlik. 20. Fe ( ف ): Felah, engelleri aşmak. [Korktuklarından emin, umduklarına nail olmak/kavuşmak.] 21. Gaf ( ق ): Gurbet: Buradaki gurbet yakınlık manasındadır. 22. Kef ( ك ): Keramet. 23. Lam ( ل ): Lütûf. 24. Mim ( م ): Mev’iza. 25. Nun ( ن ): Nur. 26. Vâv ( و ): Vuslat: Kavuşmak. 27. He ( ه ): Hidayet. 28. Ye ( ي ): Yakin (Sure-i Hicr’in 99. ayetinde Rabbimiz "Ve sana yakîn (ölüm) gelinceye kadar Rabbine ibadet et!" diye buyurmuştur.) ş.g.

 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder