16 Şubat 2020 Pazar

HZ. HADİCE ANNEMİZ VE SEVGİLİLER GÜNÜ


“Ben Hadîce'nin sevgisi ile rızıklandırıldım.”
 Buyuran bir Peygamber (sallellâh-ü aleyh-i ve sellem)'in ümmeti olarak bizler; Eşlerimizin sevgisini bir rızık, bir ni'met olarak görür ve biliriz elhamdülillah... Ş.g.
٧٥ - (٢٤٣٥) حَدَّثَـنَا سَهْلُ بْنُ عُثْمَانَ، حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ غِيَاثٍ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَب۪يهِ، عَنْ عَٓائِشَةَ، قَالَتْ: مَا غِرْتُ عَلٰى نِسَآءِ النَّبِيِّ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، إِلَّا عَلٰى خَد۪يجَةَ وَإِنّ۪ي لَمْ أُدْرِكْهَا، قَالَتْ: وَكَانَ رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا ذَبَحَ الشَّاةَ، فَيَقُولُ: "أَرْسِلُوا بِهَآ إِلَٓى أَصْدِقَآءِ خَد۪يجَةَ" قَالَتْ: فَأَغْضَبْتُهُ يَوْمًا، فَقُلْتُ: خَد۪يجَةَ فَقَالَ: رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
"إِنّ۪ي قَدْ رُزِقْتُ حُبَّهَا"[1]
75- (2435) … Bize Sehl b. Osman rivâyet etti. (Dedi ki): Bize Hafs b. Ğıyâs, Hişâm b. Urve’den, o da babasından, o da ‘Âişe (r.’anhâ)’den naklen rivâyet itli, (şöyle demiş): --- Ben Hadîce’den başka Peygamber (sallellâh-ü ‘aleyh-i ve sellem)’in kadınlarını kıskanmadım. Hâlbuki ona yetişmedim…

‘Âişe (r.’anhâ) demiş ki: Rasûlüllâh (sallellâh-ü ‘aleyh-i ve sellem) koyunu kesti mi:

--- “Onu Hadîce'nin dostlarına gönderin!” derdi. Bir gün onu kızdırdım:

--- Hadîce mi? dedim. Bunun üzerine Rasûlüllâh (sallellâh-ü ‘aleyh-i ve sellem):

--- “Ben Hadîce'nin sevgisi ile rızıklandırıldım.”
Buyurdular.[2] " Ş.g.
الكتاب:صحيح مسلم، كتاب فضآئل الصحابة (٤٤)،  باب: فضائل خديجة أم المؤمنين رضي الله تعالى عنها (١٢)، رقم الحديث:٧٥-(٢٤٣٥)، ص:٩٨٨.
Sahîh-ı Müslim, Kitâbü’s-Sahâbe (r.’a.)’ün Fazîletleri Bahsi (44), Ümmü'l-Mü’minin Hadice (R.’Anhümâ)’nın Fazîletleri Bâbı (12), Hadîs no:75-(2435), s:988.




[1] الكتاب:صحيح مسلم، كتاب فضآئل الصحابة (٤٤)،  باب: فضائل خديجة أم المؤمنين رضي الله تعالى عنها (١٢)، رقم الحديث:٧٥-(٢٤٣٥)، ص:٩٨٨.
[2] Sahîh-ı Müslim, Kitâbü’s-Sahâbe (r.’a.)’ün Fazîletleri Bahsi (44), Ümmü'l-Mü’minin Hadice (R.’Anhümâ)’nın Fazîletleri Bâbı (12), Hadîs no:75-(2435), s:988.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder