14 Mayıs 2011 Cumartesi

UMRE VE HACC YAPACAKLAR!..

HICR-I ‘ISMÂ’ÎL’DE DUÂ


İmâm Zeynel Âbidîn (r.a.)’nin Hıcr-ı ‘Ismâ’îl-deki Duâsı

Tâvus (r.a.) şöyle anlatmıştır: --- “Bir gece Hıcr-i İsmâ’îl-e girdim, bir de baktım ki Ali İbn-i Hüseyin (Zeynel Âbidîn, r.a.) Hıcr’e geldi ve bir miktar namaz kıldı, sonra uzun süre secde etti.

O zaman ben kendi kendime: ‘Nübüvvet hânesinden olan mübârek bir zat! Mutlakâ onun ne duâ ettiğine kulak vereceğim’ dedim. Sonra ondan:
"عُبَيْدُكَ بِفِنَآئِكَ، مِسْك۪ينُكَ بِفِنَآئِكَ، سَآئِلُكَ بِفِنَآئِكَ، فَق۪يرُكَ بِفِنَآئِكَ."
‘Kulcağızın Senin avlundadır. Senin yoksulun Senin kapındadır. Dilencin Senin sâhandadır. Muhtâcın Senin alanındadır (kalbimdeki murâdımı ihsân eyle)!’ duâsını işittim. Allâh-ü Te’âlâ’ya yemîn olsun ki; ne taleb ettiysem ve hangi bir sıkıntıda bu duâyı yaptıysam mutlakâ Allâh-ü Te’âlâ o sıkıntıyı benden açmıştır.”[1]


[1] Kasr-ı Ârifân dergisi, Sayı:44, Mayıs 2011. (Mümin eş-Şeblencî, Nûru’l-Ebsâr fî menâkıbı âl-i Beytî’l-Muhtâr, sh:327.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder