25 Aralık 2015 Cuma

ALLÂH’A YARDIM EDIN KI, ALLÂH DA SIZE YARDIM ETSIN! --إِنْ تَنْصُرُوا اللّٰهَ يَنْصُرْكُمْ - BİZE BİR NAZAR OLDU—AZAR, AZAR OLDU! ---BABASININ CENAZE NAMAZINI KILMAYAN EVLAT----

ALLÂH’A YARDIM EDIN KI, ALLÂH DA SIZE YARDIM ETSIN! --إِنْ تَنْصُرُوا اللّٰهَ يَنْصُرْكُمْ - BİZE BİR NAZAR OLDU—AZAR, AZAR OLDU! ---BABASININ CENAZE NAMAZINI KILMAYAN EVLAT----


﴿ ... يَآ أَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُٓوا إِنْ تَنْصُرُوا اللّٰهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ [سورة محمد:٤٧/٧]

Allâh’a yardım edin ki, Allâh da size yardım etsin!

“ … Ey îmân edenler! Eğer siz Allâh’a yardım ederseniz (emrini tutar, dînini uygularsanız), O da size yardım eder ve ayaklarınızı sağlam bastırır.”[1] Muhammed Sûresi, 47/7.




[1] Bakara Sûresi, 2/231’den.

  BİZE BİR NAZAR OLDU—AZAR, AZAR OLDU!
Merhûm (Mekânı Cennet olsun) Arif Nihat Asya --- ş.g.
Yaklaştıkça her sene öz yurdumda yılbaşı
Yapılır milletime Frenkçe sahte aşı
Buna ağlar ağacı hem toprağı, taşı
Batı, batı diyerek eyvah hep batıyoruz
Yaklaştıkça her sene öz yurdumda yılbaşı
Yapılır milletime Frenkçe sahte aşı.
Buna ağlar ağacı hem toprağı, taşı.
Bilmiyoruz çoğumuz ne edip yapıyoruz
Batı, batı diyerek eyvah hep batıyoruz
Ne şöhretten hastayız, ne de candan hastayız
Ne ruhça ne vücutça ne de kandan hastayız
Avrupa’ya bir değil iki pencere açtık
Uzun yıllardan beri cereyandan hastayız
Sen Hıristiyan mısın? Diye sorsan darılır
Yılbaşında hindi kaz yemesine bayılır
Çam deviren hindi ki nasıl mümin sayılır
Bilmiyoruz çoğumuz ne edip yapıyoruz
Batı, batı diyerek eyvah hep batıyoruz
 



ANEKTOD: Bu gün (25.12.2015) Rize Sahil Camii de Cuma vaazından… Hafif kelimelerle süslemeye çalıştım…

--- … Varlıklı çevresinde eşraf diye tanınan ve bayağı da zengin olan birisi ölmüş ve Cenâze Namazı kılınması için Musalla-ya getirilir…

Hoca efendi bütün hazırlıkların ardından tam namaza başlayacak ki! Bir telefon sesi duyar… Çalan telefon Hoca efendinin telefonudur… Açar ve konuşur… Konuşması bitince cemaate açıklama yapar… 

--- … Muhterem Cemaat! Şu anda musalla da yatan cenazenin oğlu aradı yarım saatlik yolum kaldı beni beklerseniz sevinirim dedi…

Hoca tekrar cemaate --- Biraz sabredin de son vazifesini babasına yapsın der… Cemaat de mecburen beklemekte iken… Kıran tuvaletli, son model, görkemli, pahalı ve süper bi araba ile birisi gelir… Herkes o adamın hal ve hareketlerini dikkatlice süzmeye başlarlar…

--- … Adam şadırvana gider hemen çıkar… Cemaate yüksek bir sesle şöyle hitâb eder…

Saygı değer cemaat; Ben bu musallada yatan zatın oğluyum! Öncelikle sizleri burada beklettiğim için hak helalliği taleb ederim… Beni izlediniz varlıklı birisiyim… Dikkat ettiyseniz abdest almak için şadırvana girdim ve hemen çıktım… Sizlerde takdir edersiniz ki, bu kısa zaman diliminde abdest alınamaz… Zaten bende abdest almadım… Çünkü Ben abdest almayı bilmiyorum… Bana abdest almayı öğretecek birisi var ise o da benim babam idi… Ama Dînimi diyânetimi ve abdest almayı dahi babam bana öğretmedi… Ben de para kazanma hırsından bi türlü dinimi ahiretimi düşünecek zaman bulamadım…

--- … Şimdi ben benim babam olmasına rağmen bana dinimi öğretmeyen babamın Cenâze Namazını kılmıyorum… Siz ister kılın ister kılmayın bana ey vallâh… Der ve gider… Bu ağlanacak hâle bütün cemaat gülüyordu… Ş.G.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder