25 Şubat 2016 Perşembe

GÜNÂH HASTALIĞININ İLÂCI NE OLA Kİ!...


GÜNÂH HASTALIĞININ İLÂCI NE OLA Kİ!


 

--- … Bayezid-i Bistâmî hazretleri bir gün akıl hastanesinin önünden geçerken birinin tokmakla bir şeyler dövdüğünü görüp sordu:

--- Ne yapıyorsun?

--- Delilere ilaç yapıyorum.

--- Benim hastalığıma da bir ilaç tavsiye eder misin?

--- Nedir hastalığın?

--- Günah işlemek.

--- Ben günah hastalığından anlamam... Ben delilere ilaç hazırlıyorum.

Tam bu sırada konuşulanları duyan bir deli, Bayezid-i Bistâmî hazretlerine seslendi:

--- Senin hastalığının çaresini ben söyleyeyim.

--- ... Tevbe kökünü istiğfar yaprağıyla karıştırıp... Gönül (Kalb) havanına koyduktan sonra tevhid tokmağı ile döveceksin…

İnsaf eleğinden eledikten sonra, gözyaşı ile yoğurarak hamur edip, aşk ateşinde (fırınında) pişireceksin…

Muhabbet balından da birazcık karıştırıp, sabah-akşam kanaat kaşığıyla azar-azar yiyeceksin…

O zaman göreceksin senin hastalığından eser kalmaz.

--- Bistâmî hazretleri, (Hey gidi dünya hey! Demek, seni de deli diye buraya getirmişler) diyerek oradan ayrıldı.



TARÎKAT VE ÜÇ KALB:


--- … TARÎKAT: Suretten hakîkate geçmek içindir...


--- … Bir kavanoz bal var... Kavanozu ne kadar yalarsan yala aslâ balın tadını alamazsın...


--- … Kapağı açıp ta içinden küçücük bir çay kaşığı alıp yerseniz, balın ne kadar tatlı olduğunu hem anlar hem tadarsınız...


TARÎKAT FARZ DEĞİLDİR... ANCAK İHLÂS FARZDIR... İHLÂS TARÎKATTAN BAŞKA BİR ŞEYLE OLMAZ... (Hızır Efendi)

CİHÂD

 

Düşmanla                           Nefisle                     Şeytanla

ZÜHD EHL-İ BUYURDU Kİ;

ÜÇ KALB BİR ARAYA GELİRSE DUÂLAR MUTLAKÂ KABÛL OLUNUR...

1-     Ku’ân-ı Kerîm’in Kalbi (Yâ-Sîn),

2-     Gecenin Kalbi (Teheccüd),

3-     Mü’minin Kalbi… ş.g.






 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder